Opening eerste Best Western Plus Amedia Hotel bij Schiphol-Rijk

Amedia HotelHet nieuwe Best Wester Plus Amedia Hotel op Schiphol-Rijk
Facebooktwitterlinkedinmail

,,Nederland en met name Amsterdam is een attractieve plek om ons eerste Best Western Plus Amedia Hotel te openen. Nederland is schoon, goed bereikbaar via de luchthaven Schiphol en bij toeristen is Nederland en de hoofdstad in toenemende mate in trek.”

Udo Chistée

Amedia-topman Udo Chistée

Toch is het niet meer dan toeval dat de Oostenrijkse topman Udo M. Chistée (67) zijn Amedia-keten uitbreidt met een hotel van 139 kamers en in totaal 278 bedden op Schiphol-Rijk. De 67-jarige topman is al vanaf zijn 22e levensjaar actief in de internationale hotellerie. Hij werkte in  Frankrijk, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten.

Amedia heeft nu bijna 20 hotels in Oostenrijk, Duitsland, Tsjechië en nu dan ook de allereerste in Nederland. De Amedia-Groep wordt geleid vanuit het Oostenrijkse Wels.

Chistée: ,,Een van mijn medewerkers is van Nederlandse komaf. Zo ontstond het contact met de eigenaar de Nederlandse Van Herk Groep en is het bestaande kantoorgebouw op Schiphol-Rijk omge

bouwd naar een prachtig hotel. Jarenlang stond het leeg en het krijgt nu een goede, nieuwe bestemming. Het ombouwen van een gebouw lijkt een specialiteit van ons te worden. Want het is nu het vijfde project na onlangs hotelopeningen in Berlijn en München. Het smaakt naar meer.”

De hotelmarkt in en om Amsterdam floreert als nooit te voren. Projectontwikkelaars zijn zeer actief, maar ook de hoteliers die het vak van oudsher in de genen hebben, storten zich op de hoofdstad en de regio Schiphol. Behalve het zakendistrict aan de Zuidas en Amsterdam Congresstad is de bezoekersstroom groeiende dankzij de levendigheid van het stadscentrum en het ruime culturele aanbod met musea die wereldvermaard zijn.

Chistée stelt vast dat de gemiddelde kamerprijs op een heel goed niveau ligt. Dat maakt de stap naar Nederland extra aantrekkelijk.

,,Het zijn niet de hoge prijzen van Londen en Parijs, maar Amsterdam laat een zeer goede ontwikkeling zien. Met Best Western Plus is Amedia verzekerd van kwaliteit en we zijn betaalbaar. Mijn motto is: je moet beter zijn dan de anderen. We zijn internationaal georienteerd en daarom past dit er heel goed in. Een airport zo dichtbij zal altijd voor hotelbezoek blijven zorgen”, aldus Chisée overtuigd van een succesvole introductie.

Met respect spreekt hij over collega’s op de Nederlandse hotelmarkt. Hotelketen Van der Valk, met een hotel in de periferie van Schiphol, kent hij uit Duitsland. ,,Een mooi en goed bedrijf”, aldus Chistée.

Het kan zo maar zijn dat na de opening van het Best Western Plus Amedia Hotel op Schiphol-Rijk er meer hotels in Nederland volgen. Chistée noemt Rotterdam en Den Haag als mogelijke lokaties. ,,Maar zo ver is het nog lang niet. Maar het geeft aan dat we vertrouwen hebben in Nederland,” aldus de hotelman, die donderdag 12 mei 2016 bij de opening van het hotel acte de presence geeft.

Facebooktwitterlinkedinmail

Reacties: